www.veteranskoda.cz

VETERÁNSKÝ PORTÁL


    Kontaktní e-mail: veteran@veteranskoda.cz




AKCE A JÍZDY



2015

Okrouhlice 2015

Velmi pohodová jízda VCC Úsobí. Kamarádská atmosféra, několik zajímavých zastávek po cestě. Zajištěno občerstvení. Paráda!

Zúčastnila se Škoda Liduška a ČZ rikša.

okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015okr2015

Lobeč 2015

Výročí podpisu smlouvy mezi L K a Škodovými závody, tradičně velmi pěkně zorganizovaná akce rodinou Šimonkových. Rekonstrukce scénky podpisu smlouvy z roku 1925 mezi panem Klementem a panem Šimonkem na nádvoří zámku v Lobči. Následovala vyjížďka s prohlídkou na rodinném zámku na Stránově. Přitomna byla celá řada významných hostů, rodinných přátel, svázaných se značkou Škoda.

lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015lobec2015

Veteránské rojení 2015 (13.-14.6.2015)

V letošním roce reprezentovaly stroje Škoda 1000MB, Škoda Populár, Škoda 110R, AUSTIN MINI a Trabant ze spřátelené garáže D.K. Až na potíže s unikající vodou v motoru červené 1000 MB jsme opět dojeli do cíle, skončili sice v poli poražených…, ale o to až tolik nešl.o Dojeli jsme a se ctí. Ano Verčo- příště se na kafi opravdu nestavujeme!!!

VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015VR2015

Českobrodský okruh 1.5.2015

Český Brod - Na prvního máje si na českobrodském náměstí opět dali dostaveníčko a následně po širokém okolí poměřili síly své i svých miláčků majitelé a provozovatelé auto a motoveteránů.

Závod historických vozidel i motorek pořádal tradičně Automotoklub a Veterán Car Club Český Brod pod patronací města. Součástí akce byl i třetí ročník srazu motocyklů BSA.
Na náměstí Arnošta z Pardubic si nablýskané krasavce přišly prohlédnout stovky lidí. Přijelo více než sto nádherných historických vozů a motocyklů, 47 automobilů a 35 motorek se pak postavilo na start závodu, který odstartoval bývalý starosta Jaromír Fischer. Do cíle dojelo 77 strojů, závod se obešel bez závažných problémů, nikdo nehavaroval.

Trať se vrátila k historické tradici
Závod na trati dlouhé bezmála 70 kilometrů vedl směrem na Tuchoraz, Kostelec n. Č. l., Vitice, Přistoupim atd.
Tentokrát to byla trochu změna oproti několika předchozím ročníkům, kdy se jezdívalo směrem na Sadskou a Velenku. „Původní ročníky závodu, které se jely ještě před válkou, jezdívaly směrem na Kostelec. Takže je to malý návrat k zhruba původní trase. I ze samotného Kostelce vzešlo přání, aby tam tudy veteráni jezdili," vysvětlil jeden z pořadatelů Miloslav Oliva. Ten sám doma veterány má, ale na českobrodském náměstí ani na trase závodu s nimi nebyl.
„Civilně už jsem okruh projel mnohokrát, ale s veteránem ne. Jako pořadatelé nesoutěžíme," vysvětlil Miloslav Oliva, který podle svých slov už od dětství tíhl k vůni benzínu, ale moderní auta mu tolik neříkají. „Historická auta mají charakter, mají duši. Když si nemůžu opravovat auto vlastníma rukama, samá elektronika a ježdění do servisu, to už není ono," přiznal se.

Auto zrekonstuoval od šroubku
O práci na autě vlastníma rukama může vyprávět také jeden z účastníků závodu Miroslav Ehrenberger z Prahy. Do Českého Brodu přivezl dvě veteránské krasavice. Obě vlastníma rukama renovoval. V případě Škody Populár 995, typ 937 tzv. Lidušky by příhodnější slovem než renovace bylo spíše sebrání takřka z popela.
Autíčko vyrobené v roce 1939 se podle slov Miroslava Ehrenbergera našlo v depozitu muzea v Mladé Boleslavi, kam ho předala kriminálka v roce 1952. Od té doby tam leželo. A rozpadalo se. „Pak se na něm cvičili učni, kteří napáchali hodně hrozného, takže se celé předělávalo," řekl Miroslav Ehrenberger.
Renovace trvala devět měsíců intenzívní práce, třeba také 14 hodin denně. Něco málo součástek se dalo sehnat, hodně se jich ale muselo vyrobit. S dřevem si Miroslav Ehrenberger jako zkušený truhlář dobře poradil, plech se prostě musel vyklepat. „Je to auto dělané od šroubku. Z plechařiny se dělalo se odhadem 60% věcí nových. Chvílemi mi pomáhal syn, ale udržet ho u toho…" smál se Miroslav Ehrenberger.
Liduška vyrazila letos na okruh jako ostrá závodnice. Bylo to nejen poprvé, ale měla i svou úplnou soutěžní premiéru, dorenovovala se totiž minulý měsíc. „Liduška se jí říká proto, že to bylo lidové vozidlo, jedno z nejlevnějších aut, která Škodovka vyráběla," vysvětli Miroslav Ehrenberger. Dnes má Liduška hodnotu nedozírnou.
Spolu s ní přivezl Miroslav Ehrenberger do Českého Brodu i mladší kolegyně - ČZ 505 01 skútr, která už ovšem absolvovala Okruh Českobrodský úspěšně vloni. Vozítko vyrobené pro komunální účely Velorexem Hradec Králové v roce 1963 má dokonce i originál kabinu.

Při závodu se všichni činili
V průměru trvalo nablýskaným historickým krasavcům projetí 34 km jednoho kola zhruba 45 až 50 minut.
Tři nejlepší závodníci či závodnice získali vždy pohár a věcné ceny – mošty z Tuchorazi a pivo z Kounic.
Všichni účastníci obdrželi od pořadatelů tradiční pamětní list s fotografií ze svého startu. Čekání na výsledky si mohli zkrátit v českobrodské sokolovně ochutnávkou jablek. Ceny vítězům předával ředitel závodu - předseda AMK Veteran Car Club Český Brod Václav Kec a ředitel Regionu Pošembeří Miloslav Oliva.

V celkovém, absolutním pořadí se stali nejlepšími tito jezdci:
1. Josef Vyštejn, Jawa 250 pérák, rok výroby 1947, 10 trestných bodů
2. Martin Žebro, Škoda 450 RC, rok výroby 1958, 10 trestných bodů (vítěz jel na starším vozidle než M. Žebro)
3. Pavel Bacílek, Škoda Felicia, rok výroby 1961, 11 trestných bodů

Zdroj: http://kolinsky.denik.cz/zpravy_region/foto-video-19-rocnik-okruhu-ceskobrodskeho-20150501.html

Trasa okruhu 1, Trasa okruhu 2
Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015Akce2015

Zpět


     
 








MENU VOZIDEL










 ÚVODNÍ STRANA

© www.veteranskoda.cz, 2006. All rights reserved. nezávislá tvorba www